Returns and claims

Angrerett
Når du kjøper på Store.netgear.no, har du alltid rett til å ombestemme deg innen 30 dager.

En forutsetning for at retur og angrerett skal godkjennes er at varene dine og eventuell originalemballasje må returneres i like god stand som da du mottok den, det vil si i vesentlig uendret stand. Produktet skal være ubrukt, helt og rent. Varene i originalemballasjen må returneres i pakket stand som vist nedenfor og skulle ikke vært montert. Du som kunde er ansvarlig for å sikre at varen returneres godt i sin uskadede originalemballasje, uten fraktetiketter, tape eller andre skader. Og at den er pakket i en annen beskyttende transportemballasje.

Hvis du ønsker å bruke angreretten din, fyller du ut uttaksskjemaet som følger med leveransen og legger ved returen. Du er ansvarlig for returforsendelsen. Returer sendt med en fraktmetode som betyr at varene ankommer et leveringssted, agent eller terminal ikke vil bli samlet inn og vil deretter returnere til deg som avsender.

Merk. Fra Norge kreves original tollfaktura ved retur, support vil bistå deg med dette når du kontakter dem.

Returer sendes til følgende adresse:

Netgear
c/o Elon Group AB
Bäcklundavägen 1
702 36 Örebro
SWEDEN


Refusjon
Vi refunderer beløpet du betalte for varene dine så snart vi finner ut at returen din i hovedsak er uendret, men senest innen 30 dager etter datoen vi mottok returen. Vi forbeholder oss retten til å nekte retur eller redusere refusjonsbeløpet hvis varene og/eller originalemballasjen ikke er i vesentlig uendret stand. Vurdering gjøres ved mottak av returen.

Klage 
Når du klager på varer, vennligst kontakt
https://www.netgear.com/support/ for å få hjelp. 


Med et kjøp på Store.netgear.no har du som kunde alltid tre års klagerett etter forbrukersalgsloven. Klageretten omfatter i hovedsak funksjonsfeil og produksjonsfeil.
Klagen må gjøres innen rimelig tid etter at du har lagt merke til eller burde ha lagt merke til feilen.

Før du kontakter https://www.netgear.com/support/, kan du forberede deg ved å:
- Legg merke til og beskriv feilen/problemet så tydelig som mulig.
 - Ha serienumre tilgjengelig.

Når vi har mottatt det påståtte produktet tilbake og godkjent klagen, vil vi hjelpe deg ved å:

a. først og fremst rette feilen,
b. erstatte deg med en erstatning, eller
c. for det tredje, betale deg rimelig kompensasjon i form av en prisreduksjon.

Store.netgear.no streber etter at dette skal skje innen 30 dager etter at klagen er mottatt, men avhengig av det aktuelle produktet kan det ta lengre tid. Store.netgear.no forbeholder seg retten til å avvise en klage hvis det viser seg at produktet ikke er defekt etter forbrukersalgsloven. Hvis du vil lese mer, kan du gå til www.konsumentverket.se.
Ved tvist følger Store.netgear.no en avgjørelse fra Allmänna Reklamationsnämnden.

Store.netgear.no er ansvarlig for eventuell returforsendelse i tilfelle godkjente klager.