Disse vilkårene for kjøp og levering er gyldige fra 2021-04-08 til den nye er utstedt.
1 Generelt
1.1
Følgende generelle vilkår og betingelser ("Kjøpsvilkår") gjelder når du som forbruker ("Kunde", "Du") legger inn en bestilling via www.store.netgear.no ("store.netgear.no", "Nettsted") og tilknyttede sider. Det inngås avtale mellom kunden og Elon Group AB ("store.netgear.no", "Vi", "Oss"), 556654-6213.
Foretaksinformasjon:
Elon Group AB
Bäcklundavägen 1
702 36 ÖREBRO
Tel +46 (0)10-219 59 55
Organisasjonsnummer: 556654-6213
Behandling av personopplysninger store.netgear.no
Ditt personvern er viktig for oss. Når du handler hos store.netgear.no, behandler vi personopplysninger som du oppgir til oss for å administrere kjøpet ditt og kunne sende deg tilbud som vi tror du er interessert i. Elon Group AB org. nr. 556654-6213 er behandlingsansvarlig for behandling av personopplysninger som skjer når du handler på store.netgear.no. Vi sørger alltid for at all behandling av dine personopplysninger utføres på en sikker måte og i samsvar med gjeldende lov.
I våre retningslinjer for personvern, som du kan lese her, beskriver vi mer detaljert:
1.2
I henhold til norsk lov utfører store.netgear.no ikke kontantkjøp til personer under 16 år eller kredittkjøp til personer under 18 år. Kunder under 18 år trenger samtykke fra en verge eller forelder. Vilkårene for kjøp og levering gjelder for alle kjøp og bestillinger som er lagt inn på Store.netgear.no av kunder bosatt i Norge. Som kunde av Store.netgear.no har du rett til å be om informasjon om dine registrerte personopplysninger. Du har også rett til å be om at personopplysningene dine endres eller slettes i samsvar med våre retningslinjer for personvern. Les mer om våre retningslinjer for personvern her.
1.3
Avhengig av hvilken type skjerm du har, kan bildene våre avvike noe fra den sanne fargen på produktene. Hvordan fargen på bildene gjengis, kan avhenge av skjerminnstillingen. Vi forbeholder oss også retten til eventuelle "utskriftsfeil" i produktinformasjonen, uriktige priser, avvik i lagerstatus samt for leverandørenes prisøkninger og eventuelt sluttsalg.
2 Avtale og bestilling
2.1
Gjennom kjøpet ditt på Store.netgear.no godtar du våre kjøpsvilkår. Du godtar deretter å overholde vilkårene og betingelsene og godtar at du har fått tilgang til informasjonen om personopplysninger. Når vi har bekreftet bestillingen din skriftlig og du har mottatt bestillingsgjenkjenning fra oss, er det inngått en kjøpsavtale. I enkelttilfeller kan vi avslå en bestilling.
2.2
I forbindelse med bestillingen din gir vi en bestillingsgjenkjenning. Bestillingen din kan bare bekreftes hvis vi kan bestemme opplysningene dine.
2.3
Ved å fullføre kjøpet, erkjenner du betalingsforpliktelser for den bestilte bestillingen.
3 Kundeinformasjon m.m.
3.1
Du som kunde er ansvarlig for nøyaktigheten og fullstendigheten av informasjonen du fyller ut. Du er også ansvarlig for uriktige utfylte oppgaver.
3.2
Personopplysninger og informasjonskapsler Personopplysningene du oppgir i forbindelse med et kjøp
(navn, adresse, telefonnummer og e-post) håndteres i samsvar med GDPR og vil kun bli brukt i selskapets datasystem for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Informasjonen vil bare bli brukt til å gi deg best mulig service ved å varsle bestillingsstatus, dele informasjon om kampanjer og tilbud eller fraktvarsel. Når du besøker nettstedet vårt, lagres såkalte "informasjonskapsler" på datamaskinen din, og i henhold til loven om elektronisk kommunikasjon må alle som besøker et nettsted informeres om hvordan informasjonskapsler brukes. Informasjonskapsler brukes blant annet til å holde oversikt over hvilke varer du har lagt i handlekurven, derfor er det nødvendig at du aktiverer informasjonskapsler i nettleseren din for å fullføre et kjøp. Du kan fortsatt surfe på nettstedet vårt selv om du har deaktivert informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her.
4 Priser, gebyrer og betaling
4.1
Prisene på Store.netgear.no er oppgitt i norske kroner og inkluderer merverdiavgift. For en bestilling via Store.netgear.no gjelder prisene som er oppgitt på nettstedet. Vi forbeholder oss retten til i ettertid å korrigere uriktige opplysninger, priser, lagerstatus og leveringstider.
Vi forbeholder oss retten til eventuelle uriktige priser og andre "utskriftsfeil".
4.2
På store.netgear.no samarbeider vi med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 STOCKHOLM, SWEDEN, som betalingsleverandør.
Kortbetaling via Klarna
Vi aksepterer kjøp gjort med Visa og Mastercard via Klarna Checkout i kassen vår på store.netgear.no
Faktura via Klarna
Når du betalar via Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri oppgi kortinformasjonen din, og betaler alltid etter at du har mottat bestillingen.
Se fullstendige vilkår för Klarna her
5 Levering og henting av varer
5.1
Kassen viser hvilken leveringsmåte vi tilbyr for bestillingen din.
5.2
Vi forbeholder oss retten til å frafalle alle krav til deg angående leveringsforsinkelser.
5.3
Mindre forsendelser tilbys levert som pakker gjennom Bring Ombud till ditt lokale hentested.
Når det er på tide å hente pakken din vil du alltid motta et varsel via SMS, e-post eller i App med informasjon om hvor og når bestillingen din vil bli hentet. Du må hente bestilte varer innen 7 dager etter at varselet er sendt til deg, for uavhentede pakker vil vi belaste deg et gebyr som tilsvarer returfrakt, ekspedisjonsgebyr og faktiske håndteringskostnader. Beløp 250 KR.
5.4
Du som kunde må være forberedt på alltid å kunne fremvise gyldig legitimasjon ved utsendelse/mottak av produktene. Ved mottak av levering må all emballasje sjekkes nøye av mottakeren og eventuelle avvik (emballasjeskade, vareskade, manglende pakke) rapporteres, noteres og signeres direkte fra fraktbrevet / dokumentet som sjåføren beholder. Det samme gjelder ved henting av varer hos ditt lokale hentested. Denne oppføringen er en forutsetning for at en varsel om fraktskade skal håndteres og eventuelt godkjennes. Kravet må da gjøres umiddelbart (senest innen 4 dager) av kunden til vår kundeservice via telefon +46 (0)10-219 59 55 eller e-post netgearsupport@elongroup.se. Hvis det oppdages skade under utpakking, må dette også varsles innen 4 dager etter mottak. Vi vil be om digitalt bilde av både transportemballasje, originalemballasje og skaden. Produktet må ikke flyttes eller brukes før klagen er fullført, og at ytter- og originalemballasjen må lagres for inspeksjon.
5.5
I tilfeller der en vare returneres til vårt lager på grunn av ikke å hente pakken din fra ditt hentested innen 14 dager, har vært tilgjengelig til avtalt tid og sted ved bestilt levering, forbeholder vi oss retten til å belaste deg et gebyr som tilsvarer kostnadene for returfrakt og administrasjon, beløp 250 KR.
Les mer om frakt og levering her.
6 Angrerett
6.1
Når du kjøper på Store.netgear.no, har du alltid rett til å ombestemme deg innen 30 dager etter at du har hentet/mottatt bestillingen.
6.2
En forutsetning for at retur og angrerett skal godkjennes, er at varene og originalemballasjen må returneres i like god stand som da du mottok den, det vil si vesentlig uendret tilstand. Produktet skal være ubrukt, helt og rent. Varene med originalemballasje må returneres i pakket stand som vist nedenfor.
6.3
Du som kunde er ansvarlig for å sikre at varene returneres godt i sin uskadede originalemballasje, uten fraktetiketter, tape eller andre skader. Og at den er pakket i en annen beskyttende transportemballasje. Du er ansvarlig for returforsendelsen. Hvis du ønsker å bruke angreretten din, fyller du ut uttaksskjemaet som følger med leveransen og legger ved returen. Returer som bestilles og sendes ved hjelp av en fraktmetode som betyr at varene ankommer et leveringssted, agent eller terminal ikke vil bli samlet inn og vil deretter returnere til deg som avsender.
Merk. Fra Norge kreves original tollfaktura ved retur, support vil bistå deg med dette når du kontakter dem.
Returer sendes til følgende adresse:
Netgear
c/o Elon Group AB
Bäcklundavägen 1
702 36 Örebro
Sweden
6.4
Vi refunderer beløpet du betalte for varene dine så snart vi finner ut at returen din i hovedsak er uendret, men senest innen 30 dager etter datoen vi mottok returen. Vi forbeholder oss retten til å nekte retur eller redusere refusjonsbeløpet hvis varene og/eller originalemballasjen ikke er i vesentlig uendret stand. Vurdering gjøres ved mottak av returen.
7 Klage
7.1
Vi gir alltid tre års klagerett på varer kjøpt gjennom vår e-handel. Dette krever at alle pleieinstruksjoner følges og at normal omsorg er observert.
7.2
I henhold til forbrukersalgsloven omfatter klageretten varer som er defekte. Hvis du merker en feil i bestillingen din, må du kontakte oss så snart som mulig. Klagen må gjøres innen rimelig tid etter at du har lagt merke til, eller burde ha lagt merke til, feilen.
7.3
Når klagen din er varslet og godkjent, vil vi følge opp klagen ved å:
a. først og fremst rette feilen,
b. for det andre erstatte deg med et erstatningsprodukt, eller
c. for det tredje, utstede rimelig kompensasjon til deg i form av en prisreduksjon. Ved klager følger vi retningslinjer fra Klagenemnda (www.arn.se). Hvis du vil ha mer informasjon, kan du gå til www.konsumentverket.se. Vi tar sikte på å følge opp klagen innen 30 dager etter at vi har mottatt den, men det kan ta lengre tid avhengig av produktets art. Vi forbeholder oss retten til å avvise en klage hvis det viser seg at produktet ikke er defekt (i henhold til forbrukersalgsloven).
7.4
Vi er alltid ansvarlige for returforsendelsen i tilfelle godkjente klager.
Les mer om angrerett, retur og klage her.
8 Gjeldende lov og tvist
8.1
I tilfelle en tvist følger vi retningslinjene og beslutningene til Klagenemnda.
8.2
Enhver tvist om tolkning eller håndhevelse av disse vilkårene skal tolkes på grunnlag av svensk lov og av den generelle domstolen.
9 Kontaktinformasjon
Hvis du ønsker å komme i kontakt med kundeservice for store.netgear.no, har vi kontaktinformasjon som nedenfor:
Mandag-fredag 08.00-16.30
Tlf: 0046 (0)10-219 59 55
E-post: netgearsupport@elongroup.se
Hovedkontor:
Netgear
c/o Elon Group AB
Bäcklundavägen 1
702 36 Örebro, SWEDEN